fredag 5 april 2013

Nyförvärv nr 3!!

Målvakten Tim Fredriksson från FC Helsingborg har skrivit på ett två års kontrakt med Åstorp!
19 åringen blev precis utsedd till JAS slutspelets bästa målvakt! Vi är mycket nöjda med att Tim valde Å/K då många klubbar jagade honom! Tim är en modern målvakt med snabba reflexer!
Tim kommer spela med nr 1 på ryggen.

Conny kommenterar:
- En ung spännande målvakt. Ska bli intressant att följa Tim på seniornivå! Mycket nöjd och glad med att vi vann dragkampen.

Vi ställde några frågor till Tim.

1. Välkommen till Å/K. Vad var det som fick dig att välja oss?
- Jag valde Åstorp för jag sett några matcher den här säsongen och tyckt dem spelar bra och rolig innebandy, även när jag varit och pratat har det känts som en seriös förening.

2. Fanns det andra alternativ?
- Ja där var ett par stycken men valde tillslut Åstorp och vet att det var det bästa beslutet.

3. Vad vet du om laget du kommer till?
- Jag vet inte direkt så jätte mycket, spelade med Anton ett tag iFfch och Mattias har jag spelat med sen jag var liten.

4. Du utsågs nyss till bästa målvakt när ni spelade SM slutspel i Botkyrka i helgen. Hur va det att spela där?
- Det var väldigt kul att spela i botkyrkan mycket publik och bra matcher. Tråkigt att vi inte kamma hem guldet bara.

5. Vad har du för egen målsättning? Vad tycker du laget ska ha för målsättning?
- Min egna målsättning är så klart att rädda så många bollar som möjligt och försöka bli första målvakt. Med laget vi har så ska vi absolut ha som målsättning att komma högt upp i serien.

6. Berätta lite om dig själv och din karriär?
- 18 år och bor i Helsingborg , går sista året i gymnasiet och började spela innebandy i vv84 när jag var 9-10 spelade där tills jag var 15 och efter det gick jag till Fch och spelat där tills nu.

Vi tackar Tim och hälsar honom välkommen till Å/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar