onsdag 7 november 2012

Hallå Fabbe


Fabbe är en av våra duktiga 97:or. Han har matchats flitigt i första kedjan i inledningen på säsongen och gjort det mycket bra. Nu har han dessutom visat upp sina kvaliteér för Skånelagsledarna med bla 4 mål i träningsmatch/uttagning mot ett FCH lag. Detta har lett till att han, som en av totalt sju spelare från klubben, blivit uttagna i Skånelaget. Vi ställde några frågor till honom.

1. Du har fått mycket speltid dom senaste matcherna. Hur känns det?
- Det känns bra alltid kul att få spela.

2. Ofta när du spelar är det med Brennet och Mini. Det måste väl ändå vara en miljö som är ok?
- De är två mycket bra rutinerade spelare och det är en ära att få spela med dem.

3. Förutom att du gjort poäng i A laget öser du in mål och assist i P96 laget och även på Skånelagsuttagningarna.Vilka är dina största styrkor tycker du?
- Jag har ett bra spelsinne och ett mycket bra skott, har även ett bra målsinne och träffar oftast mål.

4. Match mot Lagan på fredag. Vad tror du om dina chanser till spel där?
- Jag hoppas att jag får speltid och att vi kommer att vinna matchen. Jag är glad för varje minut jag får spela i A- laget.

5. Vilka är dina personliga mål med årets säsong?
- Mitt personliga mål var att komma med i skånelaget och idag (läs tisdag) fick jag besked på att jag kom med. Hoppas också på speltid i A-laget. Jag vill även att vårt P16 lag vinner serien i år.
Vi tackar Fabbe och önskar honom stort lycka till med A-lag, P96 och Skånelaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar