måndag 22 oktober 2012

Välkommen Emil Ringnér Bokelund


Å/K IBS har gjort klart med en ny spelare. Emil kommer från Klippan men har tillbringat många år i FCH's ungdoms verksamhet. Han kommer spela i tröja 99.
Vi passade på att lära känna Emil lite bättre genom att ställa några frågor till honom.

1. Du har spelat ett antal säsonger i FCH's ungdomsverksamhet men kommer från Åby Klippan från början. Vad fick dig att välja FCH?
- innebandyn har alltid betytt väldig mycket för mig och det har alltid varit en stor del av mitt liv. När Helsingborg kom på tal så var det inget att tveka på. Jag lämnade Kippan och min moderklubb för att komma ett steg närmare mina mål och för att utvecklas ytterligare som innebandyspelare.

2. Varför väljer du nu att ta steget till Å/K IBS? Vad är det som lockar här?
- Åstorp är en klubb som jag alltid hört gott om. Det är framför allt tränaren Conny och chansen att få spela och träna med så duktiga spelare som lockar. Men först och främst vill jag få tillbaka glädjen till innebandyn. Förra året var ett jobbigt år och jag hoppas jag kan hitta tillbaka och hitta gnistan här i Å/K.

3. Vilka styrkor har du på innebandyplanen och vilken position spelar du helst på?
- Jag är en rätt stor och stark spelare med en bra teknik. Om jag får välja själv så spelar jag helst center.

4. Vad känner du till om ditt nya lag Å/K IBS?
- Att det är en förening med väldigt bra ungdomslag och herrlag. Det är en klubb som tänker mycket på sina ungdomar. Där är duktiga tränare och folk runt omkring.

5. Du är född -95 men har redan SM meriter. Hur var det att vara med i så fina sammanhang?
- Det var en fin upplevelse. Det är fortfarande lite svårt att förstå att jag har varit med och vunnit ett SM-guld. Den dagen kommer jag aldrig glömma. Det är jag säker på.

Så här säger Conny om Emil:
" En riktigt stark och snabb spelare! Det ska bli roligt att få jobba med honom. Det viktigaste är nu att Emil får tillbaka suget efter innebandy igen."

Vi hälsar Emil välkommen till klubben.

2 kommentarer:

  1. Det är är alltid kul med nya unga talanger!

    Välkommen till klubben Emil!

    //Bonny tränare P96.

    SvaraRadera
  2. Välkommen Emil!

    //Thomas P16

    SvaraRadera