måndag 22 oktober 2012

Hallå Pada

Pada var en stor andledning till vinsten i lördags mot Slätafly. Han gjorde en mycket bra seriedebut. Nu blir det angelägna problem för Conny att bestäma vem som ska stå nästa match. VI tog ett snack med Pada inför Derbyt mot Munka.

1. Det blev vinst senaste matchen på bortaplan mot Slätafly. Berätta hur du upplevde matchen?
- En match som var väldigt jämn med litet övertag slätafly då dem hade mest boll men vi utnyttjade kontringar och satte våra läge, plus att vi spelar tajt bak vilket gjorde att tre poäng åkte med hem till Skåne! 

2. Du har stått två matcher i rad nu och gjort det mycket bra. Först mot Lugi och sen mot Slätafly. Hur har det fungerat tycker du?
- Ja det har fungerat bra nu när man fått chansen. Lugi matchen var svår även om vi bara släppte in två mål, då man i princip för ett skott var tionde minut på sig. Mot slätafly hade man ngt att göra hela tiden vilket gör att man växer in i matchen på annat sätt och kunde hjälpa laget med tre poäng ! 

3. På fredag gästar Munka hallen. Några speciella känslor inför den matchen?
-  Ja när det väntas derby är det alltid speciellt. Man är alltid taggad till max oavsett om det är tränings eller tävlingsmatch. Detta är vårt största derby medans fbc engelholm är munkas största vilket jag märkte under mina år i engelholm. Alltid kul att möta dem med tuffa och jämna tillställningar, vi är inne i en mycket bra period och munka vann sist så det är två taggade lag! 

4 Munka nu. Sen har vi även Falcons och Engelholm på hemmaplan på kort tid. Dessutom ska vi möta FCH den 3/12. Vilken månad vi har framför oss. Vilka matcher av dessa skulle du helst vilja stå?
- Tre tuffa men roliga matcher på gång vilket kommer att locka bra med publik så det är alltid kul. För min del vill jag stå alla men tränaren avgör och jag kommer föra mitt bästa oavsett motstånd! 

5. Seriespelet har startat mycket bra. Vi har dessutom släppt in näst minst mål, 15 st(Falcons står på 14). Är det din och Andys förtjänst eller vad beror det på?
- Vi har en sjukt bra defensiv vilket bidrar mest till att vi släpper in lite mål. Vi käkar mycket skott och det som går igenom plockar jag eller Andy. Tror vi delar ganska lika på förtjänsten där, kanske några procent mer Andy då han stått två och jag en hittills ;) !
Vi tackar Pada för svaren och önskar honom lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar