onsdag 18 april 2012

Nyförvärv nummer tre klart!

Jimmy Lagerkvist från Röke IBK har ikväll skrivit på för Å/K IBS!

Jimmy var spelande tränare i div 1 laget Röke förra säsongen! 29 åringen har spelat många säsonger i Röke, men föra säsongen igen spelade han i Schweiz! Jimmy imponerade på testmatchen mot skånelaget där han gjorde 4 poäng i 8-5 segern! Han kommer spela i tröja nr 18.
Conny kommenterar:
En fantastisk värvning! Mycket ödmjuk och en bra förebild för våra unga spelare! Taktiskt mycket duktig och användbar på många positioner! Härlig teknik med ett fantastiskt spelsinne! Tror han kommer göra en kanonsäsong nu när han enbart kan koncentrera sig på att enbart vara spelare!
Vill passa på att tacka Johan Glebe och Gleco som hjälpt till att knyta ihop denna affär!

Vi passade på att ställa några frågor till Jimmy.

1. Varför väljer du Å/K?
- Känner att jag behöver en ny utmaning och det känns som jag får det här. Här finns ett par gamla lirare som jag spelat med tidigare som det ska bli kul att återförenas med.
Sen blir det en spännande div 1 som ska bli kul att spela.

2. Vad vet du om laget? Vad kan du tillföra?
- Starkt Rökeinfluerat. Annars vet jag inte så mycket om jag ska vara helt ärlig.
Hoppas jag kan tillföra lite rutin och en del poäng.

3. Du har varit i Schweiz och spelat. Hur va det? Är det stora skillnader spelmässigt?
- Det var ett fantastiskt äventyr och jag hade otroligt roligt. Jag är glad att jag fått uppleva det.
Spelmässigt var den största skillnaden de taktiska bitarna. Det var inte så uppstyrt utan mer fritt spel. Det var kul innebandy att spela.

4. Hur känns det att återförenas med dina gamla lagkompisar Mini och Brennet?
- Det ska bli väldigt kul. Har spelat mycket tillsammans och brukar fungera bra tillsammans så det ska bli skoj!

Vi önskar Jimmy välkommen till Å/K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar