torsdag 19 april 2012

Hallå där Conny!

Arkivfoto: Roger Nielsen

Det är Silly Season tider i innebandykretsarna. Då passar vi på att ställa några frågor till Conny som inte bara är herrtränare utan även sportchef.

1. Tre nyförvärv klara och massor av spelare som förlängt sina kontrakt! Nöjd?
- Mycket nöjd med lagbygget! Truppen ser riktigt bra och vass ut!

2. Har alla spelare förlängt?
- Nej! Som ni har kunnat läsa på hemsidan så slutar Jonas Daneborn, bröderna Strömberg går tillbaka till Örkelljunga och så har vi lånat ut Christian Sunesson och Daniel Johnsson till Örkelljunga!
Vidare så hoppas jag kunna göra klart med Sebastian Becke innan nästa helg! Alexander Månsson som precis kommit hem från en långresa kommer med största sannolikhet gå tillbaka till Åby! Detta pga sin arbetssituation!

3. Fler nyförvärv att vänta eller är truppen klar nu?
- Jag vill ha in en högerfattad forward till! Högst upp på min lista står Anton Tufvesson som tidigare spelat i Å/K och bor i Åstorp! Denna säsong har han spelat i FCH/Ramlösa! Men även Engelholm jagar hans signatur! Men jag hoppas han väljer med klubbhjärtat och kommer hem!

4. Ett namn som florerat i kulisserna är FCHs Marcus Gullstrand, är det intressant?
- Självklart är det intressant! Det är ju en klassisk Åstorpsvärvning! ;) Jag har pratat med Marcus och vi ska snacka vidare lite längre fram! Men det är ju många som är intresserade av ett sådant nyförvärv!

5. När räknar du med att ha truppen spikad?
- Innan månaden slut har varit mitt mål! Får jag bara Beckes signatur och ett JA från Tufvesson så är vi klara!
Sen är ju alltid en trupp levande och ändringar kan ju ske under resans gång! Men då går vi in i säsongen med en trupp på två målvakter och tjugo utespelare och fem med lärlingskontrakt! Helt perfekt och enligt planerna!

6. Hur ser framtiden ut för truppen?
- Egenträning fram tills 11 juni då vi startar upp med tre gemensamma pass och ett eget! Allt under fystränaren Göran Sjöberg uppsikt!

Vi tackar Conny och önskar fortsatt god jaktlycka i sitt lagbygge.

2 kommentarer:

  1. Börjar se riktigt bra ut. Saknar er....ska man kanske låta Göran plåga mig med lite försäsong. Beachen finns ju även om jag inte ägnar mig åt innebandy mer *L*
    Mvh #23

    SvaraRadera
  2. Ha ha helt rätt!! Du är varmt välkommen..Göran

    SvaraRadera