onsdag 11 april 2012

Dennis Nelandersson

Den unge och mycket lovande backen Dennis Nelandersson från Åby har skrivit på för Å/K!
Conny kommenterar:
Mycket glädjande att Dennis valt att representera Åstorp kommande säsong! En talang som vi följt noga under en längre tid! Eftersom många föreningar har visat intresse så är jag mycket nöjd med att vi lyckats få honom till Å/K! En brytningssäker back med bra blick för spelet! Har en fantastisk inställning och höga ambitioner!

Vi passade på att ställa några frågor till Dennis.

1. Varför valde du att fortsätta din karriär i Å/K?
- Jag valde att fortsätta min karriär i Åstorp för jag tror jag kan utvecklas mer som spelare där. Sen att få möjlighet att spela i en högre division ser jag också som utvecklande för mig.

2. Vilka är dina styrkor som innebandyspelare?
- Mina styrkor är spelförståelse, snabbhet och ett hyfsat skott

3. Du har spelat i Åby innan. Vad tror du kommer bli den största skillnaden?
- Den största skillnaden kommer för mig att vara att det kommer gå så mycket snabbare i spelet i Åstorp, men också att det kommer bli så mycket tuffare.

4. Vad vet du om ditt nya lag?
- Stort utbud, mycket bra spelare både gamla rutinerade rävar men också lovande unga talanger.
Har också spelat med några av dom i Åby tidigare.

Vi hälsar Dennis välkommen till sin nya klubb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar