tisdag 27 mars 2012

Patrik "Pada" Andersson är tillbaka!

Arkivfoto: Roger Nielsen

Målvakten Patrik "Pada" Andersson har på måndagskvällen skrivit på ett 3-års kontrakt!
Pada kommer från FBC Engelholm! Han har tidigare representerat Å/K som är hans moderklubb! De två senaste säsongerna har han dock spelat i FBCs div 1 lag! Patrik är 22 år och kommer bära tröja nr 24.
Connys kommentar:
En viktig pusselbit i vårt bygge inför div 1 säsongen! Pada är en reflexsnabb målvakt med en härlig attityd! Ofta bäst när det gäller som mest! Har utvecklats ytterligare under de två senaste säsongerna! En spelare som jag verkligen ville ha tillbaka! Tillsammans med Andy och Sune känner jag att vi är oerhört starka på målvaktssidan!

Vi passade på att ställa några frågor till Pada.

1. Du har spelat för Engelholm några säsonger nu. Vad tycker du att du har utvecklat?
- Ja jag har spelat där i två säsonger nu och jag tycker nog att jag har utvecklat lite av varje. Förflyttningar och att inte släppa så mycket returer tycker jag har blivit bättre. Tycker nog att jag även blivit lite lugnare i mitt agerande.

2. Varför väljer du att återvända till moderklubben?
- Jag hade ett väldigt dåligt sista år där jag opererade mitt knä och efter det blev det inte mycket speltid vilket gjorde att jag tappade lite motivation för innebandyn och kände att om jag återvände till Å/K IBS så skulle suget komma tillbaka. Sen så har jag även väldigt olika tider på jobb, så det blir också lättare att kombinera inför kommande säsong. Men framför allt så är det ett spännande lag med framför allt bra unga spelare med bra utvecklingspotential och en del rutinerade som gör att det blir en spännande kombination. Alla mina vänner spelar ju även i klubben så det det ska bli kul att spela tillsammans igen!

3. Vad är dina styrkor som målvakt?
- Mina styrkor som målvakt är väl att jag är duktig på skott utifrån och att jag har bra reflexer. Skott som går högt slinker sällan in! När det sedan väntas tuffa och avgörande matcher tycker jag att jag spelar som bäst!

4. Vad vet du om årets ÅK?
- Som jag sa tidigare, bra unga spelare och en del rutinerade, en bra mix för att laget ska lyckas ännu ett år. Jag känner till nästan alla spelare i laget och jag vet hur stor kapacitet många av spelarna har och jag är säker att vi kommer lyckas bra i kommande säsong!

Vi önskar Pada välkommen tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar