måndag 19 mars 2012

Hallå Daneborn

Arkivfoto: Ronny Olander

På onsdag spelar herrlaget sin sista seriematch. För Jonas är det en speciell match eftersom det är hans sista som aktiv spelare. Vi ställde några frågor till honom.

1. Du spelar din sista innebandymatch som aktiv spelare på onsdag, hur känns det?
-Det känns lite jobbigt måste jag erkänna, jag hade svårt med känslor redan efter Ramlösamatchen i lördags så det lär nog kännas en hel del efter matchen på onsdag.

2. Hade du kunnat avsluta din karriär på ett bättre sätt än som det blivit i år?
-Ett SM guld då kanske, nej det känns riktigt bra att få avsluta med en serieseger med det här gänget, man önskar bara att det aldrig tar slut liksom. Jag hoppas verkligen att vi står upp och bjuder vår publik på en riktigt bra match på onsdag.

3. Kommer vi se dig på läktaren nästa år eller släpper du innebandyn helt? Några andra planer du vill avslöja?
-Jag tror jag kommer försöka se så många matcher som möjligt beroende på vad jag själv kommer pyssla med. Jag har tre förfrågningar i dagsläget men jag vill spela klart serien först så efter onsdag får man väl sätta sig och lyssna vad dessa kan innebära.

4. Det är ju en match också på onsdag, Södra Dal kommer på besök. Hur tror du matchen kommer se ut?
-Det är alltid svårt när man inte har något att spela för men jag tror både min å lagets motivation kommer vara hög. Södra Dal har andra platsen att kämpa för och dom vill säkert göra sitt. Jag måste också säga att de är det klart bästa laget vi mött i år. Bortamatchen skall vi vara riktigt tacksamma att vi klara oss ifrån med tre poäng. Ingridienserna finns för en bra sista match alla fall.


Vi tackar Jonas för dessa åren i föreningen och önskar honom all lycka i sina framtida utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar